TikTok, içerik üreticileri desteklemek için “Creativity Program”ı devreye aldı
TikTok, içerik üreticilere özel “Creativity Program” isimli yeni desteğini duyurdu. Şirketin paylaştığı bilgilere göre, beta sürümündeki program, içerik üreticilerin daha yüksek gelir elde etmesini sağlarken, yeni fırsatların da kapılarını aralayacak.
Bugünden itibaren yalnızca kısıtlı sayıda seçilmiş içerik üreticisine açılan program, davetiye usûlüyle çalışıyor. Uzun vadede ise programın tüm içerik üreticilerine açılması bekleniyor. İçerik üreticilerinin programa katılabilmek için karşılaması gereken kriterler arasında en az 18 yaşında olmak ve iyi durumda bir hesaba sahip olmak yer alıyor.
Bu arada program kapsamında fonun büyüklüğünün paylaşılmadığını belirtelim. Aynı şekilde programa katılmak isteyen içerik üreticileri için ideal takipçi veya görüntülenme sayıları da merak konusu.
Creator Fund ile 2020 yılında 3 yıl içinde içerik üreticilere 1 milyar dolar destek sunacağını dile getiren TikTok, bu yeni programı Creator Fund kapsamında iletilen eleştirileri dikkate alarak hayata geçirdiğini belirtiyor. O dönemde içerik üreticilerin çoğu düşük ödemelerden şikayet etmekteydi.
TikTok sözcüsünün paylaştığı bilgilere göre, şirket bu yeni programla birlikte nitelikli video görüntülemelerine daha yüksek bir ortalama brüt gelir sunmasını hedefliyor. Bununla beraber şirket, içerik üreticiler için ödemelerin nasıl konumlanacağı konusunda daha fazla detay paylaşmadı.
Program ile gelir elde etmek isteyen içerik üreticilerinin bir dakikadan uzun, yüksek kaliteli ve orijinal videolar hazırlaması gerekiyor. Creator Fund kapsamında üretilen videolarda 1 dakikadan uzun olma kriteri aranmamaktaydı. Yakın zamanda videoların süresini 10 dakikaya çıkaran TikTok içerik üreticileri uzun formatta videolar üretmeye teşvik ediyor diyebiliriz.
Program ile birlikte içerik üreticilerin daha kapsamlı bir güncellenmiş panele erişebileceğini belirtelim. İçerik üreticiler söz konusu panelde gelir tahminlerini, video performans metriklerini, videonun programa uygun olup olmadığını ve çeşitli analizleri görüntüleyebilecek.
Daha önce Creator Fund'a kayıt olmuş olan içerik üreticiler, Creativity Program'a da geçiş yapabilecek. Ancak bu geçişin ardından içerik üreticilerin Creator Fund'a geri dönmesinin mümkün olmadığını belirtelim.
Şimdiye kadar Fransa ve Brezilya'da test edilen programın ABD'deki içerik üreticilere açılmasıyla yoğun ilgiyle karşılaşacağını söyleyebiliriz. Yakında programın yeni bölgelerdeki içerik üreticilerle buluşması bekleniyor.
via Webrazzi
Webrazzi
https://webrazzi.com/2023/02/21/tiktok-icerik-ureticileri-desteklemek-icin-creativity-program-i-devreye-aldi/
Yorumlar
Yorum Gönder